Wednesday 26 December 2012

bersihkan hati.....

sudah lama bercuti..harini mula mesyuarat guru di sekolah...pelbagai perasaan mengacau saya pagi tadi..,,sesekali rasa malas..sesekali rasa seronok dan tak sabar dengan sesi baru sekolah, namun apapun tuntutan kerja adalah satu ibadah..

dan semuanya berjumpa kembali dengan mesra..lama tak jumpa..mestilah banyak cerita yang hendak dikongsikan. " di mana tempat percutian' .."apa aktiviti semasa cuti...'lama ke balik kampung"..soalan2 yang biasa...dan saya ni kalau tak ada apa hal yang penting memang saya tak campur sangat...bukan tak bersosial tapi saya lebih senang berbincang sesuatu yang lebih penting. Lebih baik saya rangkakan teks pengacara majlis saya Jumaat ini...

********************************************************

Tetiba mata saya melihat muncung seseorang yang agak panjang...merujuk ke arah saya...mungkin dia tak nampak yang saya sedar tindakannya itu dan saya nampak dia buat memek muka seolah mengejek ke arah saya dengan sahabat baiknya itu...aduhh...kenapa ya...? adakah penampilan saya berjaket dan berseluar slack pada harini agak 'berdosa' bagi penjawat awam...hmm..saya hanya melihat muka mereka yang nampaknya agak berubah setelah mereka sedar saya tahu muncung mulut itu ditujukan kepada saya,...

Rasa kasihan pula saya melihat cikgu berdua ni...dari dlu lagi memang tak pernah suka dan elok dimatanya tentang saya...kenapa ya...selama ni saya bersabar sahaja apa2 cakap2 mereka di belakang saya..tapi kali ni memang berlaku dia depan mata saya dengan jelas....

kalau nak cantik macam saya..saya leh tolong ajarkan pilih produk yang bagus tuk kulit dan mekap..kalau nak slim macam saya..saya boleh bagi awak resepi diet sihat..kalau awak verangan nak pkai LV cam saya..saya leh bagi pinjam Speedy or Neverfull saya sekali sekala..hahaha...( jangan muntah k...)

buatpela nak muncung2 tengok orang dengan pandangan sebegitu...?apa yang awak berdua dapat ya..?sepatutnya guru2 Pendidikan Khas ni lebih empati dan elastik dengan semua jenis manusia..menerima kelebihan dan kekurangan manusia lain dengan sempurna...bukan pandang orang dengan pandangan jelek camtuh ya... ;)



                                             cantik ke muncung macam ni ya....?

                                           hehehe....saya rasa cikgu2 tu patut diberi Pendidikan Khas ya....


okay...cuba kita tengok gambar ni.....

                                                   what a beautiful smile (yang ni saya..erkkk )


                          hmm....dahla mulut muncung..mata terbeliak tengok kita...motip...?


so....pilihla nak buat memek muka yang menyenangkan hati orang atau menyakitkan hati orang...patutlah muka tu nampak tua..sebab hati sentiasa berprasangka pada orang, tidak boleh melihat orang lebih baik dan hebat dari diri sendiri.....dunia 2012 dan makin penghujung...tahun baru 2013 bakal kita tempuhi...so ubahlah apa yang kita rasa kurang best dalam diri kita ya...saya juga ingin buat senarai semak apa yang perlu kita tambahkan dan apa yang kita perlu kurangkan..kerana manusia sentiasa belajar dan melakukan kesalahan....

kasihan kan....?okaylah...lain kali saya nak snap gambar 'duck face ' mereka dan tampal kat belog saya ni...amacam...?hahaha

No comments:

Post a Comment